Wednesday 8 January 2014

STATUS HALAL SHAKLEE


SHAKLEE HALAL ACCREDITATION
[PRODUK HALAL, TUNTUTAN SYARAK]

Mengguna atau menikmati makanan dan barangan HALAL adalah tuntutan Allah ke atas manusia terutama kaum muslimin. Allah berfirman di dalam al-Quran;

“Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, Iaitu yang HALAL lagi baik, dan bertaqwalah kepada Allah Yang kepadanya sahaja kamu beriman”. (al-Maidah: 88)

Namun, ada yang mempertikai kenapa di botol SHAKLEE tiada tanda logo halal JAKIM.. Ok untuk pengetahuan pengguna shaklee, Shaklee merupakan produk import dari US jadi memang tiada logo halal JAKIM kerana Shaklee bukan produk Malaysia. 

Tetapi sijil halal shaklee adalah dari ISLAMIC SERVICES OF AMERICA (ISA). ISA merupakan badan yang di ikhtiraf oleh JAKIM.

Berikut adalah Sijil Halal Shaklee untuk Tahun 2013;






SA dan IFANCA merupakan badan persijilan Halal Luar Negara yang
diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM.
Oleh itu, tiada keraguan ataupun was-was bagi pengguna Muslim untuk
mengamalkan Produk Suplemen Kesihatan jenama Shaklee yang terdapat di pasaran Malaysia.


Di bawah adalah Sijil Halal Shaklee untuk tahun 2014 bertarikh 27 JANUARI 2014. Jika anda masih ragu-ragu dengan kesahihan Sijil Halal Shaklee, hubungi mana-mana pengedar SHAKLEE anda, atau hubungi SHAKLEE sendiri untuk pengesahan lanjut.

Tetapi, anda WAJIB tahu bahawa Sijil Halal Shaklee JAKIM ini hanya berkuatkuasa untuk produk SHAKLEE yang dipasarkan di Malaysia sahaja.




Saya Fadzilah, SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR anda
PM/email ~ fadzilahassan_09@yahoo.com
Gunakanlah SHAKLEE tanpa was-was



طَلَبُ الْحَلاَلِ وَاْجِبٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ
“Menuntut (mencari) yang HALAL adalah wajib ke atas setiap orang Islam”.
(Riwayat Imam ad-Dailami dalam Musnad al-Firdaus dari Anas r.a.. Menurut Imam as-Suyuti, hadis ini darjatnya hasan. Lihat; al-Jami’ as-Saghier, hadis no. 5270).

طَلَبُ اْلحَلاَلِ جِهَادٌ
“Mencari yang HALAL adalah satu jihad”.
(Riwayat Imam al-Qadha’ie dari Ibnu ‘Abbas r.a. dan Ibnu Nu’aim dari Ibnu ‘Umar. Menurut Imam as-Suyuti, hadis ini dhaif. Lihat; al-Jami’ as-Saghier, hadis no. 5273)

No comments:

Post a Comment