Thursday 15 May 2014

HARGA SET KURUS SHAKLEE

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni. Anda semua nak kurus dengan produk Shaklee kan? Entri ni untuk perkenalkan Set Kurus Shaklee pada anda. Terdapat banyak cara untuk turunkan berat badan, dan Set Kurus Shaklee ada cara tersendiri.
      
Salah satu cara yang boleh digunakan untuk diet ialah dengan mengira pengambilan dan penggunaan kalori setiap hari. Saya kongsikan di sini 1 jadual kalori makanan khas buat pembaca blog saya.             


Carta Perbandingan Kalori dan Penggunaan Tenaga ~   
         

Nilai kalori sehari yang diperlukan oleh seseorang :

Lelaki = 2000 – 2500
Perempuan =  1600-2000






Contoh Pengiraan Kalori dalam Makanan ~

1 sudu teh gula (5 g) = 20 kalori
1 sudu teh minyak masak (5 g) = 45 kalori

Contoh 1

a) 1 cawan mihun kosong direndam (45 g) = 75 kalori
b) 1 cawan mihun (45 g) + 1 sudu teh minyak (5 g) = 120 kalori
c) 1 cawan mihun (45 g) + 2 sudu teh minyak (10 g) + 1 biji telur (50 g) + ½ cawan sayur berdaun (30 g) = 255 kalori

Contoh 2

a) 1 senduk nasi putih (75 g) = 100 kalori
b) 1 senduk nasi minyak (75 g) = 134 kalori
c) 1 senduk nasi minyak (75 g) + 1 ketul ayam masak merah (90 g) + 1 senduk dalca sayur (80 g) = 364 kalori

Contoh 3

a) 1 cawan air teh O kosong (200 ml) = 0 kalori
b) 1 cawan teh O (200 ml) + 1 sudu teh gula (5 g) = 20 kalori
c) 1 cawan teh O (200 ml) + 1 sudu teh gula (5 g) + 1 sudu makan krimer manis (10 g) = 110 kalori

Alhamdulillah, Malaysia ni memang mewah dengan makanan. Kita boleh makan apa saja yang kita suka, tetapi jangan pula kita tak jaga cara pengambilan makanan yang kita makan setiap hari. Mungkin kita tak nampak kesannya pada masa sekarang, tapi takut pula bila dah umur meningkat dan kita semakin tua, macam2 penyakit pula yang timbul..


Jadi saya kongsikan di sini senarai makanan bersama kandungan kalori. Lepas, ni bolehlah kita sama-sama sukat dan check kandungan kalori dalam makanan yang kita makan ye..  
            

Berikut pula adalah jadual pemakanan seimbang mengikut keperluan kalori seharian. Kalau nak turunkan berat badan kenalah KURANGKAN JUMLAH KALORI yang kita ambil.




Jika ingin tahu bagaimana pengiraan kalori boleh membantu anda kurus, bolehlah hubungi dan dapatkan produk Shaklee  daripada saya. 

Baiklah, sekarang kita sambung cerita tentang diet. Macam-macam produk kurus yang menjanjikan saiz badan dari XXXL ke S hanya selepas 3 bulan menggunakannya. Penurunan purata 10kg sebulan  atau lebih bergantung pada saiz asal anda.

Zaman sekarang semua benda nak cepat je.. fast food, fast service, fast delivery, fast action, fast result. Lagi cepat sesuatu produk kurus tu boleh turunkan berat, maka kita akan nampak produk tu sangat bagus sebab kononnya ia dapat memberikan kesan yang cepat seperti yang kita sangat inginkan. Lalu, kita pun berlumba-lumbalah nak cuba produk tersebut tanpa memikirkan kesannya pada badan kita pada jangka masa panjang nanti.

Sahabat-sahabat suka saya nak ingatkan kita ni manusia, semua yang ada ditubuh kita ni adalah sel-sel hidup (ciptaan Allah), bukan automatik (ciptaan manusia).

Badan manusia yang kompleks memerlukan masa untuk menerima, mengolah, mengadaptasi  sesuatu yang baru diterima.

Kadangkala lemak-lemak dibadan kita susah nak susut sebab badan kita kaya dengan toksin. Toksin disimpan dalam sel-sel lemak. Dan badan kita tidak membenarkan sel-sel lemak tersebut hilang sebagai salah satu cara melindungi toksin tersebut..

Maka langkah pertama yang perlu diambil ialah DETOX badan kita. Terdapat pelbagai cara keluarkan toksin dari badan yang paling murah dan senang ialah dengan minum air sebanyak-banyaknya, sampai sehari lebih 10 kali kita ke toilet.

Tetapi  jika lemak-lemak kita masih teguh tidak berganjak maka kita kena gunakan cara lain. Apa caranya?? Saya akan kongsikan dengan pembeli-pembeli saya sahaja sebab maklumat  ini  khas untuk mereka. Jika anda ingin tahu, boleh membuat pembelian Set Kurus Shaklee dengan kami. Dan anda akan dapat konsultasi eksklusif dari saya.

             
Ade tak sesape  experience buat diet strict camni??



Sel-sel lemak dalam badan kita boleh bertambah dari sudut bilangan dan saiz. Jadi bila kita makan, makan, makan dan  makan macam tak pernah kenyang, kite sebenarnya sedang tambah bilangan sel lemak dan besarkan saiznya....ngeri tak?? 

Sebab tu lah sangat mencabar untuk kurus sebab kena fight untuk kecilkan saiz sel-sel lemak yang ada tapi bilangan yang sudah bertambah tidak akan berkurang! Anda kena ingat fakta ni supaya beringat sikit ketika nak telan makanan-makanan yang high calorie and fat.

Untuk mengubah hal-hal yang dah selesa  ni maka kenalah berjuang dengan sungguh-sungguh. Diet habis-habisan, berpantang give up sebelum kurus.

Sekarang kita masuk cerita tentang Set Kurus Shaklee, yang mana tetap mewajibkan anda untuk kawal makan dan exercise, ni petua untuk kurus.. Tetapi terdapat testimoni yang mengatakan tidak perlu strict makan dah boleh kurus (bagus  juga).

Makanlah produk apa pun yang paling canggih dan yang paling hot di pasaran  untuk hilangkan berat, tapi kalau tidak kurangkan pengambilan makanan dalam diet seharian dan tidak bersenam tidak akan ke mana diet awak tu.

Akhirnya kita akan give up dan makan balik banyak-banyak dan badan akan naik lagi banyak (nak ke macam tu??)

Dalam set ni terdapat beberapa produk yang boleh bantu anda untuk kurus dengan cara yang mudah dan selamat. 1st kita kena pecahkan atau bakar sel-sel lemak yang berjuta-juta dalam badan tu. Ejen bakar lemak ialah LECITHIN dan OMEGA GUARD SHAKLEE.


A.       Lecithin, 180 capsule RM 52.50 (SM) RM 55.00 (SS)


1.       Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K

2.       Menghalang enapan lemak dihati

3.    Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi  dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh

4.    Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran    lemak untuk kesan pelangsingan seimbang

5.    Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan    kulit, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan

6.    Meringankan sembelit, meleraikan  toksin dalam usus.


7. Feedback yang diperoleh oleh sahabat2 dan saudara-mara yang  menggunakan lecithin ialah mereka tak mampu untuk makan seperti biasa, dari 2 pinggan jadi 1 je, rasa kenyang dan tak boleh nak makan banyak2, best kan??


       B.    Omega Guard 90 capsule, RM 136 (SM) RM 140 (SS)

                 
               1. Membantu penurunan berat badan dengan bertindak     
            seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.

              2.  Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ     
                badan dan disekitar pinggang

              3.  Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama

              4.  Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan

              5.  Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan 
                kesan penurunan berat yang signifikan

             6.  Pengambilan omega juga membuatkan kita lebih kenyang untuk   
                tempoh yang lama

             
Selepas kerja-kerja pembakaran dan pemecahan lemak giat dijalankan, maka perlulah dikeluarkan lemak-lemak tersebut dari badan dengan cara yang tepat dan berkesan.

Untuk tugasan ini ALFALFA COMPLEX lah yang paling sesuai untuk melaksanakannya. Alfalfa juga berperanan mencuci hati, darah dan usus (detox-keluarkan toksin dari badan)

3. Alfalfa Complex 330 tablet, RM 53.75 (SM) RM 56.25 (SS) 700 tablet, RM 97.50 (SM) RM 102.50 (SS)


              1. Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali    
      boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, 
      kolon, darah, menyingkirkan toksin dari badan, mencantikkan kulit dan otot.

              2. Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan   
      kolestrol, mengurangkan kolestrol, mengandungi saponin – span yang       
      bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol

              3. Melegakan keletihan

              4. Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser 
                  gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity

             5. Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin,    
            menjadikan badan terasa lebih ringan.

Biasanya mereka yang kehilangan berat dalam tempoh yang cepat, akan hilang kepejalan otot, maka badan akan menggeleber dan lembik.Walaupun berat turun dan ini sangat menggembirakan tetapi postur badan tetap bermasalah.

Hal ini berlaku walaupun anda masih muda, bukan orang tua je badan lembik. Maka di sinilah peranan yang dimainkan oleh Cinch TM Shake dan ESP (Energizing Soya Protein)


4. Cinch TM Shake RM 173 (SM), RM 181 (SS)



1.       Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga

2.       Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino

Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan
Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu. Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.

3.      Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral

4.     Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang

5.      Tinggi serat (6g setiap hidangan)

6.       Sumber soya bebas GMO

7.       Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.

8.       Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa hebat coklat, cafe latte dan vanila.

Cinch Shake sesuai untuk semua  golongan lelaki atau wanita sudah berkahwin atau belum, tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung kerana kandungan cinch boleh mengecilkan saiz pinggang  dan membakar lemak, dikhuatiri menyebabkan berat bayi anda tidak naik.


5. ESP (Soy Protein  Isolate Powder) 850g RM 150 (SM) RM155 (SS)




1.       Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
2.       Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa  lapar    
  walaupun anda sedang berpuasa!
3.       Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, 
     mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 
     minggu menggunakannya.
4.       Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot
5.       Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
6.       1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
7.       Tiada asid urik


Semua produk diatas mempunyai peranan yang penting untuk menurunkan berat anda. Untuk memilih produk mengikut keperluan badan bolehlah berbincang dengan saya dahulu. Sebelum tu kita check dulu kenapa kita selalu gagal untuk turunkan berat badan:-

1.       Kekurangan nutrisi
2.       Sukar untuk diikuti
3.       Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar
4.       Merendahkan kadar metabolisme
5.       Tidak berdisiplin dan tidak sabar
6.       Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan    
        gagal mengurangkan pengambilan makanan
               7.      Kurang minum air masak

             Pengambilan air masak 3 liter adalah wajib untuk menurunkan berat, kerana kebiasaan orang yang selalu lapar, mereka sebenarnya tidaklah lapar tapi badan mereka kurang air. Itu yang asyik nak makan je padahal baru makan 15 minit lepas. Badan kita haus tapi isyarat yang otak kita terima ialah kita lapar.

               Tapi ramai customer saya yang berat badan cepat turun bila minum  air sehari 5 liter, sangat berkesan berbanding yang lain. Mungkin  anda boleh cuba dan rasai sendiri hasilnya.

               Tak kesian ke dengan badan kita yang dehydrated tapi disumbat pula dengan junk food, air kopi pekat, biskut yang manis-manis, jeruk dan macam-macam lagi makanan yang tak berkhasiat. Lagilah sel-sel tubuh kita kurang air. Kurang air menyebabkan kita nampak lebih tua dari usia sebenar! 

Dibawah adalah antara testimoni mereka yang telah  berjaya menurunkan berat badan dengan mengambil Set Kurus Shaklee. Terdapat ribuan orang diluar sana yang telah berjaya mengembalikan keyakinan diri mereka dan menjalani hidup yang lebih bermakna selepas kurus.








               

Suka saya nak remind pada diri dan sesiapa pun diluar sana yang berhajat untuk turunkan berat badan, janganlah putus asa dan bersabarlah menahan lapar.

Kalau penurunan sedikit dan kita dah rasa penat dan tak berbaloi, janganlah give up mungkin boleh cuba cara lain yang sesuai dengan badan kita. Dah bersedia untuk memulakan hidup baru dengan badan baru?? Saya akan berusaha bagi guideline yang simple but practical untuk anda kurus. 

Dan yang lagi penting saya akan sediakan jadual makan yang disyorkan oleh pakar pemakanan Shaklee. Ini bagi mendapatkan kesan yang optimal agar setiap wang yang anda laburkan berbaloi. Taklah anda ditinggalkan terkapai-kapai mencari cara makan di internet pula..


Setiap pembelian dengan kami bernilai RM250 keatas melayakkan anda mendapat~

  • jadual makan yang tepat dan berkesan
  • tips-tips eksklusif berkaitan
  • konsultasi yang berterusan

Untuk pembelian bernilai RM500  keatas pula, anda layak mendapat ~
  • jadual makan yang tepat dan berkesan
  • tips-tips eksklusif berkaitan
  • konsultasi yang berterusan
  • hadiah istimewa

Pasti anda tidak ingin melepaskan peluang keemasan ini, dan jadilah pengguna yang bijak. 

Boleh email saya~ fadzilahassan_09@yahoo.com
PM FB ~ Vitamin Cantik dan Sihat Storage
[SID-1081299]

No comments:

Post a Comment