Wednesday 28 May 2014

BEZA ANTARA ESP, MEAL SHAKES DAN CINCH

Meal shakes, ESP dan Cinch Shake adalah produk Shaklee yang paling diminati. Ianya antara hot item kegemaran ramai... 

Ramai juga yang tertanya-tanya apa perbezaan antara Meal Shakes, ESP dan Cinch ni..

Di bawah adalah senarai perbezaan antara Meal Shakes, Energizing Soy Protein dan Cinch Shake.



Q: Apakah perbezaan di antara ESP, Meal Shakes dan Cinch Shake?



A: Secara umumnya ketiga-tiganya adalah protein, tetapi Mealshake lebih sesuai untuk kanak-kanak kerana ia mengandungi mineral dan vitamin untuk meningkatkan kesihatan dan selera kanak-kanak. Mealshake juga boleh diminum sebagai sarapan segera. Saya tambahkan Mealshake ke dalam ESP untuk rasa yang lebih enak.

ESP pula adalah energizing soy protein. Ia mengandungi 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino, ini termasuk 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk sintesis protein. ESP adalah rendah lemak secara semulajadinya. Ia juga tanpa kolestrol dan tanpa laktos. 

ESP membantu membekalkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama, jadi secara automatik kita akan kurang makan. Jadi anda boleh juga mengambil ESP sebagai ganti hidangan utama anda untuk pengurusan berat badan (maksium 3x sehari, 1 sudu besar setiap kali). ESP ada 1 perasa sahaja, vanilla.

Cinch pula adalah protein soya, tetapi ia mengandungi Leucine, ia membantu anda untuk mengurangkan lemak tetapi mengekalkan muscle anda. Protein dalam Cinch bagi setiap hidangan adalah lebih berbanding ESP. Cinch ada 3 perisa: Latte, Chocolate dan Vanilla. Cinch juga mengandungi fiber tinggi yang membantu untuk kurus. Cinch juga boleh diambil sebagai gantian menu makanan anda.

Ada testimoni mengatakan ESP masih membuatkannya lapar, tetapi Cinch lebih sesuai untuknya disebabkan Cinch memberikan tenaga lebih lama dan mengenyangkan dalam tempoh lebih lama. Jadi, kesimpulannya, kalau nak diet, lebih baik ambil Cinch Shake daripada ESP.. 

Mealshakes sesuai untuk semua. Kanak-kanak (1 tahun ke atas), dewasa, ibu menyusu, orang yang tiada selera makan, orang tua. Indeks Glisemik (IG) bagi Meal Shakes agak tinggi iaitu 44.

Manakala, ESP sesuai untuk dewasa lelaki dan perempuan, wanita hamil, menyusu dan warga tua. Indeks Glisemiknya adalah 39 (agak rendah).






Q: Berapakah harga ketiga-tiganya?

A: Harga pasaran ketiga-tiganya adalah seperti berikut:

Mealshakes  - RM113
ESP               - RM150 
Cinch Shake - RM173


Nak harga lebih murah? 

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah dengan menjadi ahli Shaklee. Dengan harga pendaftaran keahlian serendah RM75 sahaja untuk seumur hidup anda bukan sahaja menikmati harga ahli untuk semua produk, bahkan mendapat rebet dengan setiap pembelian dan lain-lain keistimewaan sebagai ahli (tertakluk kepada terma dan syarat).

Nak order?? PM/email saya sekarang ~ fadzilahassan_09@yahoo.com

Like FB Page- Vitamin Cantik dan Sihat Storage

Konsultasi percuma dan guide berterusan
Tips-tips berguna untuk anda
Jadual pemakanan & cara pengambilan vitamin juga disediakan

No comments:

Post a Comment