Wednesday 19 March 2014

KEBAIKAN ESP SHAKLEE UNTUK WANITA HAMIL

Hari ni saya nak cerita kebaikan dan kelebihan ESP untuk wanita mengandung. ESP bukannya sebarang minuman, ia sangat istimewa kerana ia adalah minuman Protein yang di perbuat dari Non-Gmo Soya, soya yang diproses dengan kawalan ketat dan teliti untuk menjamin kualiti produk. 
Ibu yang hamil sangat memerlukan nutrisi yang sihat dan berkhasiat. Lazimnya ketika tempoh kehamilan kaum wanita akan menjadi begitu health-concious (dan beauty-concious juga!) demi memastikan bayi yang dikandung sihat. Begitu juga dengan diri sendiri, sebolehnya ketika hamil, wanita tetap mahu tampil anggun berseri dan bertenaga.




Salah satu pilihan suplemen daripada Shaklee khusus untuk wanita hamil ialah ESP, iaitu serbuk protein Shaklee terlaris di pasaran. Serbuk protein ini lengkap dengan 9 asid amino penting, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada laktosa, GMO FREE serta merupakan sumber kalsium dan zat besi yang terbaik. Sudah pasti, tiada keraguan bahawa ESP SHAKLEE menjadi pilihan ibu hamil. Jadi tiada masalah ibu mengandung mengambil ESP shaklee malahan menjadikan bayi dalam kandungan mempunyai cukup protein untuk perkembangan otaknya, si ibu juga menjadi lebih sihat dan lebih bertenaga, dan menjadikan kulit ibu dan bayi lebih bersih dan gebu.

Terdapat 5 Kebaikan Utama ESP untuk Ibu Mengandung

1. ESP meningkatkan Sistem Imun Badan Si Ibu. 

ESP adalah minuman protein yang berkhasiat. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain Vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.


2. ESP Mengawal Berat Badan Ibu dan Mengelak Serangan Diabetes.

Tidak dinafikan apabila kandungan mencecah 5 bulan ke atas, selera makan si ibu akan meningkat secara mendadak. Masa ni lah kita rasa nak makan, makan dan makan. Itu adalah normal bagi ibu-ibu mengandung, tetapi kita harus mengawal pemakanan agar berat tidak naik secara mendadak sehingga menyebabkan kencing manis atau diabetes.

ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Glisemiknya (GI). Makanan yang rendah GI melambatkan penyerapan glukosa pada usus kecil. Ini membuatkan kita berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Sebab itulah, ramai ibu-ibu mengandung sukakan ESP ini kerana ia membekalkan tenaga berpanjangan. Serangan diabetes terjadi apabila si ibu memakan makanan yang tinggi GI (makan makanan tinggi karbohidrat seperti nasi, manisan, air manis, dll) pada kadar yang banyak dan kerap.


3. ESP membantu pembentukan otot dan otak bayi.

Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi begitu juga ototnya. Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN. Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini dan sangatlah penting ibu hamil mendapatkan protein yang cukup ketika mengandung.


4. ESP membantu membentuk kulit yang gebu dan cantik.

Protein perlu dalam penghasilan sel-sel kulit yang baru. Sel-sel kulit yang telah mati perlu diganti dengan sel baru. Dengan minum ESP, sel-sel kulit si ibu akan bertambah gebu, cantik dan lembut kerana bantuan protein yang diminum. Parut juga berkurang kerana penggantian sel-sel baru ini. Si ibu akan juga merasa lebih menarik walaupun berbadan dua. Tidak lupa juga kulit bayi di dalam kandungan. Bayi yang dilahirkan berpotensi mempunyai kulit yang mulus, gebu dan cantik.


5. ESP membantu ibu-ibu morning sickness dan alahan di awal kehamilan.

Di awal kehamilan, adalah suatu yang normal bagi ibu-ibu mengalami morning sickness dan alahan yang teruk sehingga muntah-muntah. Kita juga akan merasa mual terutama apabila perut kosong. ESP membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan dan kenyang yang lebih lama. Tambahan pula, ia juga mudah dihadam berbanding makanan berprotein yang lain. 


Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 6 kali ganda roti, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu.


Di bawah ni antara testimoni2 ibu-ibu yg dah consume ESP dan nampak kesannya bukan setakat pada diri sendiri tapi pada baby2 mereka juga.. 







Berminat? Boleh PM/email saya~ fadzilahassan_09@yahoo.com
FB- Vitamin Cantik dan Sihat Storage

Konsultasi percuma dan guide terbaik diberikan
Boleh COD sekitar Kulai & Johor Bahru

No comments:

Post a Comment